Waterlekkage zorgt voor grote inzet hulpdiensten bij Meeuwenhof Hoogvliet

Bij woonzorgcentrum de Meeuwenhof in Hoogvliet is door een verstopping rioolwater in een meterkast terechtgekomen. De lekkage is op de tweede etage ontstaan, deze staat leeg waardoor het niet direct is opgemerkt.

Er wonen zo’n 100 mensen met fysieke beperkingen en/of dementie in het woonzorgcentrum. Rond 09:30 uur is de lekkage ontdekt en is er direct actie ondernomen. Omdat het risico bestond dat het stroom en water afgesloten moest worden voor de reparatiewerkzaamheden schaalde de hulpdiensten op naar GRIP 1.

Bij het uitvallen van de stroom werken hulpsystemen en liften ook niet meer. Omdat veel bewoners niet zelfredzaam zijn stond een team hulpverleners klaar. Het noodhulpteam van het Rode Kruis kwam eveneens ter plaatse.

De medewerkers van het Rode Kruis hebben later in de middag op iedere verdieping gestaan. Dit zodat de reparatiewerkzaamheden uitgevoerd konden worden. Als een bewoner dan hulp nodig zou hebben, kon deze direct geboden worden.

Om het incident goed te kunnen coördineren hebben de hulpdiensten gebruik gemaakt van een Commando Unit en een verbindingswagen. Ook toiletten en een mobiele kantine kwamen ter plaatse.

Tegen 18:00 uur waren de reparatiewerkzaamheden afgerond en konden de hulpdiensten afschalen.


Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *